2012-05-24
 12:00:41

Jobb

Sist jag längtade efter något såhär mycket var när jag väntade Emilio, nu menar jag inte huset.. Jag pratar såklart om semestern!

Jag är fruktansvärt trött på att jobba bara kvällar, det gör att jag och min sambo nästan aldrig träffas, vi måste skaffa barnvakt när älsklingen har träning eller något annat, vi har bara några få dagar vi kan åka och veckohandla och till råga på det så jobbar jag ju helg också! Det gör ont i mig att min kära sambo får slita på dagarna för att sen hämta milio på dagis, stressa med maten och lägga honom och sen sitta själv hela kvällen!

Jag vet, jag har ett jobb och jag borde väl inte klaga! Men Jag tycker inte det är rättvist att samma personer alltid jobbar dag.. Jag tror jag pratar för oss alla när jag säger att chefen kommer förlora oss snart om det inte blir någon ändring, jag orkar iaf inte mer.. Tiden med min familj går före.. Alltid!


Sanna

Sötis, vet precis vad du menar. Även om vi inte har några barn än så känner jag igen dilemmat. Andreas sa till och med här om veckan att han kände sig väldigt ensam när jag jobbar kvällar jämt. =(



Tur vi har varandra iallafall! Du är bäst! <3

Puss!



PUBLICERAT: 2012-05-24, 23:35:47 | URL: http://saannapannas.blogg.se/
Sanna

Sötis, vet precis vad du menar. Även om vi inte har några barn än så känner jag igen dilemmat. Andreas sa till och med här om veckan att han kände sig väldigt ensam när jag jobbar kvällar jämt. =(



Tur vi har varandra iallafall! Du är bäst! <3

Puss!



PUBLICERAT: 2012-05-24, 23:35:49 | URL: http://saannapannas.blogg.se/
Oldie

Snacka ihop er och ta ärendet till chefen gemensamt. Om ni är i majoritet och står på er kan man förändra tillvaron på jobbet!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: