2010-08-31
 20:38:22

Tisdag

Babymassagen i Måndags var helt okej, Emilio lyckades ju somna lagom till vi kom dit så jag fick börja massera en stor docka men han fick vara med på slutet iaf. På Torsdag är det dags igen och då ska jag försöka hålla honom vaken :)

Idag blev det stan igen.. shoppade ett par jeans till Emilio, herregud måste verkligen låta bli att shoppa och nog för att det finns mycket snyggt men Emilio har sjukt mycket kläder och jag med.

Imorgon ska jag börja träna, skönt att komma igång och röra på sig.. får väl se hur det går, min kondition är inte den bästa!

16:25:04

Söndag!

Svärföräldrarna har varit här på besök idag, mkt trevligt! Om en stund ska Anna och jag gå en promenad med våra små (om vädret tillåter) handla lite mat på Willys, sen blir det tacos med vännerna ikväll, mumms!

Imorgon eftermiddag blir det babymassage på bvc :)
 16:21:27

Ny tv!

Det där med att Inte shoppa är liksom inte min grej, det blev en tripp till Norrköping igår, lite spontant sådär! Vi behöver en full Hd tv när vi ska se på Blu-Ray, ska tydligen ha bättre effekt än Hd ready.

15:49:21

Fredag kväll i Vingåker!

I Fredags blev det mys med tjejerna, Madde och jag åkte ut till Sanna i Vingåker där vi började med en promenad sedan beställde vi mat från Joans och passade på att handla lite tilltugg bestående av ölkorv, vindruvor, chips, kex, ost, morötter, gurka, dipp u name it.. och till det alkoholfritt vin och en mamma mia film. Vi kurade ihop oss i soffan tillsammans med alla tre hundarna som ville vara med. åh det var så himla trevligt att träffa er tjejer!

Bilderna tog jag från Sannas blogg!

2010-08-26
 12:23:40

tiime

Precis varit på Bvc, lillkillen är inte så liten längre 5300g och 59cm lång. När man ser alla nyfödda där är det svårt att förstå att min lilla milio har varit så liten, det är ju ändå inte så längesen.. tiden går så sjukt fort och jag försöker njuta av varje sekund.

Ska bli roligt med återträff idag, hoppas alla kommer. På måndag skulle vi köra igång med babymassage.

första bilden är han bara några dagar och andra bilden snart tre månader

syster, jag mailar dig senare när jag har mer tid :)
2010-08-25
 21:57:35

Onsdag!

Idag blev det lunch på jobbet med Madde, Emilio sov sig igenom hela besöket, typ.. sen blev det en tripp till Factory och Scorett outlet i Vingåker, hittade inget speciellt mer än ett par stövlar till vintern :) kikade på overall till Emilio men 625 kr för en overall som han bara kommer ha i vagnen.. känns väl lite väl.

Imorgon bitti ska jag med lillkillen till bvc för vägning och mätning och på eftermiddag blir det återträff med föräldragruppen, ska bli skojj.
2010-08-24
 22:51:02

Tiisdag

Nyss haft Madde här, vi lagade pastasås med fläskfilé och grönsaker med pasta till och efterätt blev blåbärspaj med blåbär som hon plockat :) riktigt myys! :)

Lillprinsen har varit grinig idag, usch han bara skrek och skrek och ingenting hjälpte, provade med allt och kände mig så hjälplös.. men jag la honom i vagnen och gick ut så han blev lugn och slumrade till lite då och då. Han är så trött ibland men vägrar att sova och ska vara vaken in i det sista på dagarna, lite jobbigt men å andra sidan sover han riktigt bra på nätterna så jag ska inte klaga. Idag var nog bara en dålig dag för honom han är snäll för det mesta!
Älskar honom så mycket, älskar att vara mamma!

En nyduschad Emilio redo för kräftskiva ute på landet!

2010-08-20
 20:59:26

Loove

Mamma älskar dig Emilio ♥

2010-08-20
 10:48:14

Vaggan!

Inatt har jag sovit bra, Emilio har sovit själv i vaggan. Han sov bra i vaggan förut men hans mamma ville ha lite koll så han fick sova i sängen igen, dumt av mig! Men inatt var han riktigt duktig, vaknade för lite mat bara men somnade om såfort jag la ner honom igen!

2010-08-18
 23:01:04

Middag!

Vi kom hem i Måndags kväll, man blir helt slut av att vara på semester :P

Ikväll blev det middag med vänner på Joans i Vingåker, mycket god mat! Emilio sov gott i vagnen och sover fortfarande faktiskt, tycker han borde vakna för mat snart men han är riktigt trött, visserligen har han ju varit vaken hela dagen.. min sötnos!.

11:37:20

mot Borås!

Vi styr bilen mot Borås och Knalleland! =)
 11:36:06

Hej då Bror!

Nu har vi lämnat Halmstad och brorsan (morbror) känns lite skumt faktiskt, lillebror i Halmstad liksom, Emilio trivs såbra med honom och dom har haft så mysigt ihop. Jaja.. vi ses väl till Jul då brorsan!

11:24:31

Morgonmyys!

Morgonmys ♥.. Emilio och pappa!

2010-08-14
 21:20:24

Falkenberg!

Igår blev det Ullared och Ge-kås där vi shoppade loss, vi övernattade på campingen där och grillade på kvällen :) Imorse tog vi sovmorgon och planen var att ligga på stranden eftersom det var sol men solen försvann så det blev Ge-kås igen, satte sprätt på ytterligare en tusenlapp.. det blev ganska mycket grejer till Emilio faktiskt, undrar varför? :P

Just nu sitter vi på camping i Falkenberg, vi har precis gått en kvällspromenad på stranden, brorsan är fortfarande med. Tacos blev middag ikväll då vi blev så sugna på det och älsklingen och jag fick lite egentid när vi gick och diskade, haha egentid när man diskar.. ja men utan att behöva ha koll på Emilio, kunna prata lite ostört. Emilio var trygg hos morbror sin.

Nu ska jag ta ett glas iskall Cola och se på Solsidan :)
2010-08-12
 18:18:31

i Halmstad!

Det blev en dag på stranden. Min bror skulle till sin skola idag och eftersom det var så fint väder så hamnade älsklingen, jag och Emilio på stranden, dock försvann solen efter ett tag men vi låg kvar på filten och myste iaf, lilla familjen. Det värmer i hela hjärtat när Emilio skrattar, vilket han gör ofta speciellt åt min bror.

Nu har vi precis duschat här, lillkillen ska äta lite mat och sedan ska vi gå in till centrum för att äta på någon resturang, imorgon styr vi bilen mot Ullared och Ge-kås.. weeii!

2010-08-11
 11:35:48

Sitter i Husbilen!

Min lilla kille är nu två månader, det är galet vad fort tiden går.. han är en glad kille som skrattar för det mesta. Vi var på bvc igår för 2månaders kontrollen och han växer och klarar det man ska i den åldern, han vägde 4960g och 56,7cm lång. =)

Vi är påväg ner till Halmstad nu, tog tid att komma iväg.. Emilio skulle äta, han sket ner sig vi skulle packa in grejerna, tanka m.m men nu är vi påväg ner iaf, puh.. Emilio sitter här brevid i bilstolen och sover, han älskar att åka bil.
2010-08-08
 12:57:33

Husbil!

I Fredags åkte vi med husbilen till landet, vi grillade och dukade upp "långbord" och framåt kvällen flyttade vi in i förtältet till svärföräldrarnas husvagn, där satt vi länge och fikade och pratade om allt möjligt. På natten blev det ganska kallt och det var mys när vi la oss i husbilen, lilla familjen! :)

På Onsdag tar vi husbilen och åker ner till Halmstad, brorsan ska börja plugga där och eftersom vi tänkt åka neråt så tar vi med oss honom och på fredag planerar vi att åka till Ge-kås och bror min följer med dit också! Mys!
2010-08-05
 22:37:13

Mysig kväll!

Ikväll har Elin och Zarah varit här, vi har ätit tacos och haft det mys. Elin har slingat mitt hår och Zarah agerade barnflicka ett tag, Emilio trivdes med tjejernas sällskap :)

Imorgon blir det att packa, sedan börjar vi semestern med att åka ut med husbilen till svärföräldrarna på landet.. Mys att sova i husbil.. längtar!
2010-08-04
 12:36:02

At the moment..

Mamma städar och Emilio roar sig i babygymmet!

2010-08-04
 08:55:58

Lata Dagar!

Tänkte att en promenad på morgonen såhär skulle vara skönt men det regnar ganska mycket så vi väntar nog med det. Älsklingen och jag gick en sväng igår trots att jag kände mig trött o seg, det var skönt!

Lillskruttisen ligger här och tittar nyfiket på allt.. och jag ska väl försöka ta tag i hemmet och städa lite, är sjukt sugen på att inreda Emilios rum nu.. vet precis hur det ska se ut, färger, mönster m.m

2010-08-02
 10:39:27

Måndag!

Jag har nyligen duschat Emilio, han har varit så glad hela morgonen och ler hela tiden, nu sover han i sin babysitter. Älsklingen jobbar idag, första dagen efter en veckas semester. Han jobbar bara denna vecka sen har han två veckors semester igen och då ska vi på semester med husbilen, på fredag åker vi ut till landet med husbilen men sen funderar vi på att åka ner mot Ullared, gå en sväng på Ge-kås, campa i Falkenberg och sedan vidare mot Malmö, vi får se hur det blir, det är ju trots allt semester! :)