2012-04-10
 12:47:14

Dagis

Lämnade en mammig Milio på dagis för en liten stund sen, han var riktigt ledsen när jag skulle gå.. Men det gick över fort för redan när jag tog på mig skorna i hallen var han tyst! Det är nog inga problem att få honom att sova idag för han var riktigt trött!

Jag kanske inte har berättat att vi fått fler timmar på dagis? Det är synd att man ska behöva prata med rektorn för att få veta vad som gäller! Men nu har vi mer timmar iaf så jag lämnar honom till lunch (11:30) så får han äta och sova där. Jag däremot får lite "egen tid" till kl 16 då jag oftast börjar jobba, det gör att jag får så sjukt dåligt samvete, att jag lämnar honom på dagis medans jag inte gör någonting (läs: städar, tvättar, fixar o donar med allt jag annars inte hinner!).

Jag vet att vi behöver det här, både lilleman och jag! Han behöver vara på dagis och leka med sina kompisar där han trivs såbra och jag behöver lite egen tid för att orka med att vara en bra mamma och för att orka prestera bra på jobbet.. men fortfarande blir jag inte av med mitt dåliga samvete :(

Anyway.. Nu håller jag på att laga mat, dock har jag sån jäkla tandvärk, eller nått så jag vet inte om jag får i mig något, men killarna har iaf mat att värma på när dom kommer hem från jobb och dagis ikväll :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: