2010-12-19
 00:47:47

Att sluta amma..

Att sluta amma.. det är lustigt det där. När man precis blivit mamma så ska man snabbt komma igång med amningen och det är lite bökigt och kan ta sin lilla tid innan det fungerar ordentligt, dock slog aldrig tanken mig att det skulle vara samma sak att sluta ? Det är mysigt att amma (när det fungerar felfritt) och jag hade kunnat gjort det längre men min lille pojk har blivit stor, han äter puré och lite ersättning och senaste tiden har jag ammat mest för min skull, för min nyfikne Emilio har ingen ro att ligga vid bröstet.

Men satan vad ont det gör, jag trappade ner ganska bra vi började med att hoppa över ett mål för att sedan övergå till varannat och nu senast morgon och kväll.. där tog det stopp. På bvc tyckte hon att jag skulle hoppa över kvällsmålet.. vet inte hur hon tänkte där.

Hörde av mig till bb hemvård och fick tabletter som ska ta bort mjölken, dock gör det ganska ont så jag undrar hur jag skulle ha klarat det utan dom där tabletterna?.. tur att det finns hjälp att få iaf!

lite vemodigt känns det, herregud min lilla kille har ju blivit så stor!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: