2010-04-15
 10:40:24

Vecka 31

Nu är det bara 69 dagar kvar, det känns att det börjar närma sig. Jag har svårt att sova, vet inte hur jag ska ligga och vrider och vänder på mig, allt känns så obekvämt.. drömmer konstigt gör jag också inatt sprang jag för livet när jag blev jagad av en tornado. Det känns tungt i magen speciellt framåt kvällen och när jag sitter i samma ställning för länge får jag ont i ryggen. Vad härligt det är att vara gravid! Klart man njuter av det också men just nu känns det lite jobbigt :P Tiden får gärna gå fort!




Bebis

Bebisen är ca 40 cm lång och väger ungefär 1600 g. Den kan fortfarande ligga med huvudet uppåt, men i nästa vecka vänder sig de flesta bebisar sig och ligger med huvudet neråt tills födseln.

Du

Livmoderns mått är ungefär 29 till 32 cm. Bebisen fyller nu nästan upp hela din mage. Många samlar på sig mycket vatten i kroppen, särskilt fötter och vader kan vara svullna. Du bör ha ökat kring 9 till 12 kg. Både du och din familj kan ha glädje av att ni redan nu talar om hur ni tror att det kommer att bli när bebisen är född.

www.minbebis.com


syster yster

älskade syster, jag hoppas oxå att det går fort för jag är så jävla nyfiken på lilla skruttis. & storasysters bebis oxå såklart =)älskar dig puss puss



PUBLICERAT: 2010-04-18, 04:26:05 | URL: http://iamrighthere.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: